» CAPTAIN AMERICA TÅRTA


Min kollega ville ha en Capatian America tårta till sin son som fyllde fem år och så här bidde den :o)
 
Tårtan består av ljusa bottnar med tre lager fyllning, jordgubbssylt, chokladmousse (gjord på mörk geisha choklad och grädde) och glasscreme. Den är spacklad med smörkräm och täckt med sockerpasta.

Innan jag spacklade tårtan så skar jag ett hål i mitten som jag fyllde med Skittles så när man skär första biten så kommer Skittlesen att trilla ut. Lite rolig effekt som passar en fem-åring tycker jag :o)


Eftersom övre delen av tårtan skulle täckas med några lager sockerpasta så var jag inte så petig med att få smörkärmen superjämn här. För att det inte skulle bli ett för tjockt lager med sockerpasta på toppen så kavalde jag de olika lagren med så tunt jag kunde innan jag skar ut rundlar som jag sedan la på tårtan och fixerade med lite vatten.

 

Stjärnorna har jag färgat silvriga med hjälp av silvrig hushållsfärg som jag med hjälp av en stöppelsvamp stöpplat på stjärnorna innan jag monterade dem på tårtan.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback