» DOPTÅRTOR TILL NILS

 

I helgen var det barndop för Josefine och Davids minsting Nils. Till detta hade jag bakat tre tårtor, cake pops, macarons och sockerkakor med glasyr på :)

Tårtorna består av ljusa bottnad och är fyllda med mosade jordgubbar, jordgubbsmousse och vaniljkräm. Den är spacklad med smörkräm och täckt med sockerpasata. Även dekorationerna är gjorda i sockerpasta som jag blandat lite CMC i för att få den att stelna snabbare.

 
Det var första gången jag gjorde Mirranda Nallar. Det var lite pilligt men kul! Mest pilligt var det att lurva till dem utan att de föll isär. Blommorna är fick en lite barnslig touch som jag tyckte passade bättre än mer naturtrogna blommor :o)

 
Den lilla nallen försöker ge ett litet hjärta till den stora...
 

Jag är alltid lika nervös för att jag ska stava fel när jag ska sätta text på en tårta. Hade ju vart sjukt pinsamt och det spelar lixom ingen roll hur enkelt namnet är jag lixom stirrar mig blind på det 10 gånger ändå och funderar på om det verkligen är rätt *haha*
 
 
Sorry för alla bilder, men jag tycker det är lite kul att ha dokumenterat så att säga :o)
 
 
 Som vanligt när jag gör flera tårtor till tex dop så gör jag en dekorerad och de andra lite enklare fast ändå i matchae tema och färg.
 
'
Och så här såg allt ihop ut tillsammans...
 

... fast jag hade bakat fler kakor än vad som syns på den här bilden förståss :o)
 


Du är så sjukt grym! Tappar hakan varenda gång.

Svar: Men gud tack! Vad glad jag blir när du skriver så! :)
Linda Einemark

2015-08-25 // 22:13:14
» Maja

Så galet fina tårtor du gör! :)

Svar: Tack! :)
Linda Einemark

2015-09-03 // 20:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback