» PENSIONÄRS TÅRTA

 
Idag levererar jag fyra doptårtor, men denna tårtan gjorde jag förra helgen till Joels föräldrar som nyligen gått i pension. Det står "ledig på helttid på den" :o)
 
Tårtan består av ljusa bottnar och är fylld med tre lager fyllning, hallonsylt, vaniljkräm och rödavinbärsmousse. Hela tårtan är spacklad med grädde och täckt med marsipan. Det vita bandet runt och dekorationeran är som vanligt gjorda i sockerpasta.
 
Just när det kommer till att täcka tårtor så gillar jag faktiskt smaken av marsipan mycket mer än sockerpasta. Dessutom så kan man ha grädde under när man använder marsipan och det blir inte lika mastigt som smörkräm som man måste fodra med när man täcker med sockerpasta. Fördelen med sockerpastan är att den r smidigare och mer lättjobbad än marsipan som är lite svårare att få helt slät i kanterna.

 


» Maria

Hej! :)
Vi har en liten paniksituation vad gäller tårta/tårtor till vår dotters dop i helgen. Vår vanliga tårtbakare har fått förhinder, därav den sena timmen. Jag slängde ut en fråga om tips på facebook och Emma (emmasutsida.se) tipsade då om dig. Bor du i Göteborg? Vi bor i Skillingaryd, men min mamma kommer åka från Göteborg på lördag (dopet är på söndag).

Den viktigaste frågan är förstås om du ens har tid? Du kan väl kontakta mig, antingen via mail eller på 0762232717. Sms går bra om du inte vill ringa. :)

Tack på förhand! :)

Svar: Hej Maria! skickar ett mail till dig :o)
Linda Einemark

2015-05-11 // 14:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback