» ATT FRYSA EN FROSTTÅRTA

 

I helgen dekorerade jag denna Frosttårta. Det kan vara första gången jag gör en figurtårta utan beställning *hihi* Men det hela var faktiskt ett expriment.. Förra helgen när jag gjorde doptårtorna till Nils så passade jag på att göra en extra lite mindre tårta som jag frös ner efter att jag fyllt den (mosade jordgubbar, jordgubbsmousse och vaniljkräm), spacklat den med marängsmörkräm och täckt den med sockerpasta.

Jag och Joel ska ju gifta oss någon gång och jag skulle gärna vilja göra min egen bröllopstårta, men jag inser samtidigt att det förmodligen inte är någon bra idé att hålla på med det dagen innan bröllopet så därför tänkte jag testa att göra en i förväg, frysa ner den och sedan sakta tina den i kylen.

Hur gick det då? Jo det gick alldeles utmärkt! :o) Smakade precis lika dant som de nygjorda. Innehållet hade samma konsistens och den såg fin ut. Den blev lite fuktitg på ytan när den tinade, men det torkade upp efter ett dygn i kylen :o) Dekorerade den gjorde jag dock i lördags innan den skulle serveras.

 
Det var lite pilligt att göra så små dekorationer, men jag tycker ändå att de blev rätt fina, speciellt Olof :o)

 


Längtar ihjäl mig till ert bröllop ;) ;) ;)

Svar: Då kan du nog få längta ett tag *hehe*
Linda Einemark

2015-09-01 // 20:20:32

Jättefin tårta för övrigt, du är så grym!!

Svar: Tack gumman! :-*
Linda Einemark

2015-09-01 // 20:20:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback