» BRÖLLOPS CUPCAKES

Det har varit lite tyst här ett tag nu. Jag har helt enkelt inte haft någon inspiration till att blogga. Inte till att göra så mycket annat heller för den delen. I tisdags gick jag och blev förkyld, IGEN! Tror det är femte eller sjätte gången den här vintern/våren. Är så sjukt trött på att vara förkyld! Den här gången är det hostan och slembollen i halsen som är värst :( Det känns verkligen som att alla dessa förkylningar denna vinter har påverkar hela mitt liv och det känns som att det var länge sedan jag haft någon verklig ork. Träningen har blivit lidande och de pysselprojekt jag tänkt genomföra har jag inte haft någon lust till att utföra. Jag hoppas verkligen att det här är sista gången för den här säsongen som jag är förkyld!!!

Sedan Rom så har det varit Påsk och vi har varit hemma i Falköping. Jag har varit på möhippa i Väjern och förra helgen var det bröllopsfest på samma ort. Till festen hade jag bakat cirka 70 stycken cupcakes i lite olika storlekar :) Jag fick lite smått panik där ett tag när marängsmörkrämen inte ville gå ihop, men efter att ha googlat mig fram till diverse åtgärder så löste det sig tack och lov! Blommorna förberedde jag långt i förväg och är gjorda i sockerpasta som jag blandat lite CMC i, penslat med guldshimmer och klistrat en liten pärla i mitten. Här hittar ni receptet på marängsmörkrämen. Här hittar ni receptet på själva muffinen och här och här hittar ni jättebra tipspå åtgärder om det skulle visa sig att marängsmörkärmen inte skulle bli som ni önskat. Vilken den aldrig blivit för mig vid första försöket, men det har turligt nog alltid löst sig!

Idag står "Retro Spelmässa" på schemat, dock så känner jag mig inte så himla pigg så jag vet inte om jag hänger på. Något jag ska göra är iaf att hämta ut mina skor som jag beställt från Heppo. Hoppas de passar! Sen vill jag verkligen gå ut en sväng idag oxå. Det är så fantastiskt ute just nu med alla blommor och träd som shimmrar i ljusgrönt! Våren är verkligen den härligaste tiden på året då ljuset och värmen återvänder och världen blir grön och fin igen!



» Karin

Duktig du är på att baka, ser riktigt läckra ut! Och kul att få ett livstecken ifrån dig igen :) Ha en skön Valborg och första maj!

2012-04-29 // 19:36:47
» Åsa

Vackra skapelser!!! Min kollega frågade om du arbetar som konditor, hihi!

2012-04-30 // 11:05:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback