» FLOWER CUPCAKES


Idag hade jag med de här cupckasen till jobbet. Den här gången testade jag en ny frosting som hade grädde och philadelphiaost som bas. Den blev god och inte så söt, vilket är bra, men den blev inte riktigt lika fin att spritsa som marängsmörkrämen. Dessutom så visste jag ju redan sen innan att grädde och sockerpasta inte gillar varandra, men att blommorna skulle bli så mjuka som de faktiskt blev hade jag aldrig trott. Visserligen så var de godare att äta då, men de tappade ju formen lite. Jag kommer nog att hålla mig till smörbaserade fostingar i fortsättningen, i alla fall om cupckasen inte ska ätas bums. Här kommer receptet på frostingen:

Whipped cream cheese frosting:
3 dl grädde
1 paket philadelphia ost, rumstemperatur
6 msk smör, osaltat, rumstemperatur
2 tsk citronsaft
½ tsk bakpulver (hindrar grädden från att bli smör när man vispar)
3 dl florsocker

Gör så här:
Vispa färskost, smör, citronsaft och florsocker mjukt, smidigt och klumpfritt. Tillsätt grädden och bakpulver och fortsätt att vispa till önskad konsistens. Sprisa över cupcaksen.



Hej,

Jag jobbar för sajten HittaRecept.se. Vi såg att du har goda recept i din blogg (http://lindisplace.blogg.se/) och vi rekommenderar att du tittar runt på sajten och kikar på "Matbloggstoppen".



Vill du vara med och få dina recept indexerade på sajten så behöver du bara registrera dig på http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen och embedda din kod för att mäta statistik så är du med!



Här kan du se hur många som är med i Matbloggstoppen på HittaRecept.se - http://www.hittarecept.se/matbloggstoppen



Förhoppningsvis kan just din blogg ligga etta på Matbloggstoppen!



Vänlig hälsning,



Pauline Torres

[email protected]

2012-03-12 // 11:50:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback